Monday, December 9, 2013

Plush Toys Charity



Tiga permainan plush ini Aie kait untuk diserahkan kepada badan kebajikan yang dianjurkan oleh syarikat tempat Aie bekerja. Kesemua permainan ini dibuat menggunakan lebihan benang dari projek yang lepas dan kombinasi warna yang pelbagai membuatkan permainan ini lebih istimewa. Tidak ada dua yang serupa.

Paten untuk Bobbly Wobbly boleh dibuat menggunakan benang yang lebih besar untuk hasil yang lebih besar.

Manakala paten Turtle ini sudah lama Aie jumpa di internet dan merupakan plushie pertama yang Aie pernah kait dulu. Kerana teringat petikan dari patern ini yang meminta penggunanya untuk membuat Turtle untuk charity, jadi membuat semula Turtle ini. Aie cuba mencari balik pattern Turtle ini, tapi memang susah. Mujur jumpa juga akhirnya.

Untuk patung beruang coklat, Aie merekanya sendiri dan Aie masih belum tulis patternnya.

Selamat mencuba.

These three plush toys were made for charity organised by my workplace. All of these toys were made of scrap yarns from my previous projects and the various colour combination make this toys unique as there are no two were alike. 

The pattern for Bobbly Wobbly can be made using thicker yarns for bigger toy. 

Whilst Turtle pattern was found long time ago in the internet and it was my first plush I had ever made. I recalled the designer's quote to make this turtle for charity, so I make this Turtle. I tried to find this pattern again in the internet. It really take a while but I finally found it. 

For the brown bear, I designed it myself but I haven't write the pattern just yet.

Happy crocheting.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Top 5

 

Craft By Aie Copyright © 2009 Cosmetic Girl Designed by Ipietoon | In Collaboration with FIFA
and web hosting